Kodėl aštanga joga?

“O, joge, nedaryk asanos be vinjasos!” – Vamana Riši.

Jeigu norime mokytis jogos, mokykimės efektyviai. Taip gausime tikrus rezultatus, per adekvatų laiką. Aštanga vinjasa – unikalus, pirminis šaltinis, leis suvokti kas tai yra joga ir kaip tai turi būti atliekama. Interpretacijos nepateikia pilnos patirties dimensijos.

  • išsaugotas metodas: aštanga vinjasa – unikali, galinga praktika, išsaugojusi žinias kaip būtent turi būti atliekama jogos praktika ir pozos, ir ką dar reikia daryti, kad jos ištikrųjų veiktų;
  • efektyvumas: praktikuojant aštanga vinjasa jogos metodą tuo pačiu metu dirbama visose 8 jogos tobulėjimo kryptyse, aprašytose jogos “tėvo”  Patandžalio. Tai unikalu tarp kitų jogos variantų;
  • šaltinis kitoms praktikoms: aštanga vinjasa – teorinis ir praktinis pagrindas jogos pritaikymams – jos pagrindu sukurtos įvairios šiuolaikinės jogos praktikos (Desikačaro Vinijoga joga, Ajengaro joga, Bikram, Hot, Vinjasa, Power jogos ir t.t.), akcentuojančios tam tikrą naudingąjį šios jogos praktikos poveikio spektrą, ar atlikimo būdą. Aštanga vinjasa efektyvi dėl išsaugoto savo metodo visumos, kitose jogos sistemose dažnai yra tik atskiri metodo fragmentai, automatiškai skiriasi ir mokinio supratimas apie praktiką, jos gylis, bei efektas;
  • pašalina įtampas: metodas maksimaliai sutelkiantis ir ugdantis koncentraciją, nes dauguma žmogaus jutimų pajungiama praktikai – kontroliuojamas žvilgsnio koncentracijos taškas, kvėpavimo garsas, gylis, plotis, sritis, trukmė, kartu su kūno padėtimi tam tikroje įkvėpimo/iškvėpimo stadijoje. Kadangi yra tiek daug parametrų, kuriuos reikia stengtis sąmoningai kontroliuoti protas nebeturi laiko perdirbinėti įspūdžių ir naujų minčių. Todėl praktikos metu greitai psichologiškai pailsima, dingsta įtampa, pamirštami rūpesčiai, susitelkiama į ramybę savo viduje. Dėl minėtų priežasčių aštanga vinjasa joga – tai labai efektyvi antistresinė priemonė šiuolaikiniam žmogui kasdienai;
  • terapija: pirmoji, pagrindinė šios jogos sistemos seka vadinasi “Yoga Chikitsa” (skt. “jogos terapija”) ir yra ypač efektyvi kaip profilaktinė-terapinė, ar atstatomoji jogos praktika po ligų, ar traumų. Šios jogos sistemos pagrindu sukurtos taikomosios terapinės pozų sekos (pvz. Desikačaro gydomoji/terapinė joga), o mokslas nagrinėja gydantį ir regeneruojantį šios praktikos efektą. Logiškos pozų sekos palaipsniui stiprina kūną, o specialiai Jums pritaikytos pozos išlieka efektyvios, atliekant praktiką su teisingu udžaji kvėpavimu, bandomis, drišti ir vinjasomis. Dėl šių paminėtų jogos technikų kūnas šyla, mažesnė galimybė praktikos metu pasitempti, raumenyse nesikaupia pieno rūgštis, neskauda kūno po praktikos;
  • adaptyvumas: praktika pritaikoma įvairaus amžiaus, lankstumo, svorio žmonėms.  Pozų variacijos gali būti parenkamos individualiai, jos bus saugios atlikti ir patogios, naudingas terapinis ir energetinis efektas nuo to nesumažėja.  Tokiu atveju pozos gylis nėra svarbus, jei išlaikomi taisyklingi atlikimo principai pagal aštanga vinjasą metodiką;
  • pripažinimas: šį jogos praktikos metodą dėl savo efektyvumo, antistresinio, terapinio poveikio pripažino milijonai žmonių visame pasaulyje, tarp jų rimti jogos praktikuotojai, daug veiklių, pasaulyje žinomų, sėkmingų žmonių.

Taip pat skaitykite:

Aštanga jogos įvadas

Kvėpavimo terapijos
kursas