Metodas

Aštanga vinjasa jogos praktikos pagrindą sudaro 6 pozų sekos, pavadintos Pagrindine, Antrine ir Pažengusiųjų A, B, C, D sekomis.

Kiekviena iš jų pradedama 10-imi “Saulės Pasveikinimo” (skt. Surya Namaskar) pozų junginių ir stovimosiomis pozomis. Ši dalis bendrai vadinama “Pradžios seka”. Tuomet praktikuotojas atlieka vieną iš šešių sekų – Pagrindinę, Antrinę, arba Pažengusiųjų A, B, C, ar D, priklausomai nuo savo pažangos lygio. Toliau seka “Baigiamoji seka”, susidedanti iš stuburo rietimo ir inversinių pozų.

Aštanga jogos tradiciškai mokoma Mysorio stiliumi (t.y. savarankiška, prižiūrima praktika), kai mokinys praktikuoja savo greičiu pagal savo gebėjimų lygį. Vakaruose aštanga jogos pamokos dažniausiai vedamos, vyksta nustatytai pozų sekai, bendru visai grupei greičiu.

6 Aštanga vinjasa jogos pozų sekos ir jų tikslai:

  • Pagrindinė seka (skt. yoga chikitsa = „jogos terapija“) – skirta kūno suderinimui ir detoksikacijai;
  • Antrinė seka (skt. nadi shodana = „nervų valymas“) – skirta nervų sistemos valymui, atidarant ir išplečiant energetinius kanalus (srautus);
  • Pažengusiųjų sekos A, B, C, D (skt. sthira bhaga = „stabili palaima“) – užsiėmimai skirti praktikos poveikio stiprinimui ir atlikimo plastikai vystyti. Tai reikalauja ypatingo kūno lankstumo ir tvirtumo.

Kiekvienoje iš minėtų sekų, kartu su atitinkamomis pozomis derinamos šios technikos:

  • udžaji (skt. ujjayi = „pergalingas kvėpavimas“) – spec. kvėpavimo technika;
  • bandos (skt. bandha = „užraktas“)– energetiniai užraktai, skirti nukreipti pranos (gyvybinės energijos) srautus;
  • drišti (skt. dristhi = „žvilgsnis“)– koncentracijos taškas;
  • vinjasa – kvėpavimo ir judesio sinchronizacija, suderinant udžaji, bandas ir drišti.

Praktikos metu teisingai derinant udžaji kvėpavimą, bandas, drišti ir vinjasą išgaunamas intensyvus vidinis karštis. Šis karštis valo raumenis ir vidaus organus, ištirpdydamas nepageidaujamus toksinus, išlaisvina naudinguosius hormonus ir mineralus.

Aštanga joga – atkakliųjų praktika. Stiprybė, ištvermė ir prakaitas yra būdingi šiai jogai. Tačiau gauname daug privalumų, tarp kurių stiprus, lankstus kūnas ir aiškus protas yra tik maža dalis naudingojo praktikos poveikio.

“Practice and all is coming…” – Sri K. Patthabi Jois,
„Praktikuok ir viskas ateis…“ – Šri. K. Patthabi Džoisas.


Taip pat skaitykite
:

Aštanga jogos įvadas

Kvėpavimo terapijos
kursas