Metodas

Terapinio kvėpavimo metodas remiasi šiais faktais:

  • kūnas turi atmintį – yra emocinių įspūdžių talpykla;
  • emociniai sukrėtimai išlieka kūno atmintyje – tai sąlygoja fizinius pokyčius, elgseną, mąstymą, reakcijas;
  • kvėpavimas įtakoja emocijas ir fizinį kūną, psichofiziologines žmogaus funkcijas, todėl:
  • kvėpavimu galima pašalinti negatyvius emocinius įrašus kūno atmintyje, atstatyti kūno, emocinę sveikatą, pašalinti įtampas, taip pagerinant būties kokybę.

Kaip tai atliekama?

Kvėpavimo praktika vyksta dalyvaujant kvėpavimo asistentui, kuris stebi kvėpavimo eigą ir parenka konkrečiai Jums tam tikrą ciklinio kvėpavimo modelį, kuris prieštarauja patogiam, įtampų suformuotam kvėpavimo būdui. Reguliuojant kvėpavimo parametrus pažadinama kūne esanti emocinės traumos atmintis, kūnas reaguoja įsitempdamas ir stabdydamas procesą. Pasiekiama diskomforto zona, kurioje, jei nėra atsitraukiama, įvyksta transformacija, ir emocinės traumos, įtampos atsileidžia, o efektas išlieka visam laikui.

Praktikuojant šį metodą aprašytu būdu, palaipsniui, per keletą kvėpavimo sesijų, viena po kitos  paleidžiamos  sukauptos emocinės įtampos. Kvėpavimas harmonizuojasi, o kūne, net ir keičiant kvėpavimo parametrus, nebelieka įtampų, jis atsipalaiduoja. Atsiveria sąmonės ir proto laisvė, nebeįtakojama buvusių emocinių trikdžių, pasikeičia mąstymas, elgsena. Žmogus nebėra savo automatinių reakcijų į buvusį dirgiklį auka, jis gali rinktis, todėl jogai sako, kad žmogus “išvalė karmą” toje srityje.

Kaip vyksta terapinio kvėpavimo sesija?

  • 15-20min.  pasiruošimas – susitelkimas, atsipalaidavimas, tikslų aptarimas;
  • 45-60min.  sąmoningas kvėpavimas;
  • 10-15min.  integracija – atsipalaidavimas, poilsis, miegas;
  • 15-30min. vykusio proceso aptarimas, pastebėjimai, arbata.

Viso: ~1.5-2h, kartais daugiau.

Kodėl reikalingas kvėpavimo asistentas? (kartais dar vadinamas “rebeferiu”)

Asistentas reikalingas tik iš pradžių, kol Jūs dar nemokate sąmoningai valdyti proceso. Po vidutiniškai 10 kvėpavimo seansų-sesijų paleidžiama dalis įtampų, išmokstama kvėpavimo pagrindų, kvėpuojant neužmigti. Tuomet žmogus gali tęsti kvėpavimą savarankiškai, jausdamas tam poreikį (stresas, įtampos, norima atsipalaiduoti, ar pan.).

Sesijos metu kvėpavimo specialistas-asistentas dirba su Jumis asmeniškai  padėdamas palaikyti optimalią proceso eigą jūsų transformacijai.  Asistentas tik stebi kvėpavimo proceso eigą, kūno kalbą (reakcijas) ir duoda patarimus kaip esamu momentu reguliuoti kvėpavimą, ar kūną (pvz. “ištęskite įkvėpimą”, “kvėpuokite dažniau/lėčiau”, “su iškvėpimu atpalaiduokite kūną, galūnes” ar pan.).

Šie patarimai įtakoja proceso kokybę ir yra būtini, kadangi žmogus sesijos metu natūraliai linkęs kvėpuoti ir įtakoti kūną taip, kaip yra jam lengviau, pagal įprotį, tolstant nuo diskomforto zonos kurioje ir vyksta transformacija, pažadinama emocinių traumų atmintis ir jos peržengimas, įtampų paleidimas. Tai, kas vyksta Jūsų sąmonėje kvėpuojant, yra Jūsų privati erdvė – į ją nesikišama.

N.B. Jeigu ieškote profesionalaus terapinio kvėpavimo specialisto-asistento teiraukites jo žinias ir praktinę patirtį įrodančio sertifikato, išduoto baigus Dan Brule profesionalių sąmoningo kvėpavimo specialistų rengimo programą, kuris pripažįstamas visame pasaulyje.

Aštanga jogos įvadas

Kvėpavimo terapijos
kursas